Vakantieplan.

16 mei is het zover. Dan vertrek ik op vakantie. Richting de zon. Bestemming en hotel zijn gekozen en de reis is geboekt. Een weekje luieren, slapen, zonnen, bakken en braden, liggen, zwemmen, eten, shoppen en niets doen. Vorig jaar veranderde ik van job, en hierdoor had ik geen verlof. Er moesten ook nog eens heel wat opleidingen gevolgd worden, dus het was een druk jaar. Ik kijk dan ook enorm uit naar mijn week vakantie. En het was niet alleen mentaal en werkgerelateerd een druk en zwaar jaar. Vorig jaar in januari besliste ik om gezonder door het leven te gaan, er zijn heel wat kilo’s af. Dus ook fysiek was het voorbije jaar best zwaar. Hoewel ik nooit ongelukkig was over hoe ik eruitzag vroeger, ben ik eigenlijk toch wel heel blij dat al die kilo’s eraf zijn. De kilo’s gingen er af, maar de onzekerheid, over mijn lichaam, nam toe. Ik ben tevreden en ik vind het totaalplaatje oké, maar er zijn toch meer puntjes waar ik me aan stoor. Van die kleine dingen die ik vroeger niet zag of merkte. En ook wel nieuwe dingen. Dat alles minder strak is, bijvoorbeeld.

Op vakantie gaat er dus in bikini en badpak rondgelopen worden. En als ik niet aan het zwembad of op strand lig, zullen het kleedjes en shortjes zijn. Niet de meest bedekkende en verhullende kleding. Uiteraard wil ik er ook op vakantie op mijn best uitzien, dus ik ben in actie geschoten. Binnen 41 dagen vertrek ik, dus evenveel tijd heb ik nog om ervoor te zorgen dat ik strak(ker) in het (bad)pak zit. Neckerman hielp me al met mijn vakantieplan, maar zelf heb ik er dus ook nog een. Geen paniek, er worden geen crash-diëten gedaan en mezelf compleet uithongeren ga ik ook niet doen. Wat ik wel ga doen is meer sporten, meer water drinken en niet snoepen.

Ik sport nu ook, zo een drie keer per week intensief. Maar dat kan meer. De fitness zal dus consequenter bezocht worden en ook thuis zal er getraind worden. Move Fit stelde een reeks oefeningen op die ik thuis gemakkelijk kan uitvoeren, gewoon in de living op het tapijt. Regelmatig overlopen we alles, of het lukt of niet. En dan wordt er ook een beetje achter mijn veren gezeten om te trainen. En die kleine schop onder mijn kont, die heb ik van tijd tot tijd echt nodig. Verder stuurde ik de papa met mijn fiets naar de fietsenmaker (ik ben niet lui, mijn auto is gewoon te klein om een fiets in te vervoeren en de fietsenmaker werkt alleen wanneer ik ook werk… ge kent dat wel). Als mijn tweewieler hersteld is, en het regent niet, ben ik van plan met de fiets naar het werk te gaan. Het is niet ver, maar alle beetjes helpen.

Water drinken, het is iets dat ik verschrikkelijk moeilijk vind. Ik vind dat niet vies, maar ook absoluut niet lekker. Het heeft geen smaak en na een tijdje, en zeker in de winter, gaat dat tegen. Bij mij toch in elk geval. Ik heb er al allerlei smaakjes en siropen aan toegevoegd om dat lekkerder te maken, maar het helpt niet echt. Ik heb alvast een post-it op mijn computer geplakt met het woord ‘water’ erop. Als ik ’s ochtends en ’s middags op het werk aankom is dat toch al een kleine reminder om niet automatisch naar een Cola Zero of iets anders uit de Zero-lijn te grijpen. Ik hoor vaak dat je dat moet leren, water drinken en dat het een automatisme wordt. Ik hoop dat echt, want ik besef heus wel dat dat kei gezond is en ik dat nodig heb. Voor mijn huid bijvoorbeeld, die strakker moet!

Niet snoepen, nog zoiets moeilijk. Voor ik begon af te vallen was ik absoluut geen snoeper, ik was meer een volume-eter. Die grote volumes kan ik nu niet meer verorberen, maar ik eet nog even graag. Vlak na de operatie ging eten me niet altijd even goed af, had ik echt honger en at ik wat koekjes. Die gingen er altijd in. Nu gaat eten me wel weer goed af, maar de koekjes en snoepjes smaken ook nog. Op het werk staat altijd een grote doos met van die koekjes die je bij de koffie krijgt. We hebben al verschillende merken gehad, maar degene die we nu hebben zijn echt lekker. Maar echt. Ik grabbelde dus regelmatig wel eens in die doos om wat koekjes te nemen. Zeker op drukke en vermoeiende dagen. Daar stop ik mee. Gedaan met de koekjes. Ik heb me alvast een pak rijstwafels, wat noten en fruit aangeschaft.

Ik hoop dat deze beetjes toch wat helpen om mij een bikini-body te bezorgen. Of toch al op zijn minst een badpakbody. Wat doe jij om je lichaam summer-proof te maken? Alle tips en tricks zijn welkom, want de klok tikt.

Lekjes,

Ann-Sophie

23 gedachtes over “Vakantieplan.

1. Water drinken is inderdaad essentieel. Misschien lust je wel spuitwater om eens af te wisselen? En thee kan ook geen kwaad. Ik probeer vooral zo evenwichtig mogelijk te eten en merk ook dat ik sowieso meer zin heb in slaatjes, fruit en gezonde dingen als het mooie weer in aantocht is :-). En niet te streng zijn voor jezelf, dat zorgt alleen maar voor frustratie.

2. Ik lust ook geen water! Althans geen plat water. Ik heb het moeilijker om lekkere drankjes te laten dan eten en snoep te laten. Mijn glaasje wijn niet mogen drinken s avonds, vind ik erger dan geen spaghetti mogen eten. Maak je vooral niet te veel zorgen en geniet schandalig van je reis!

3. Wat ben je super goed bezig!!! Wauw!!!

Ik drink vooral veel thee. Maar snoepen doe ik nu wel veel…. Oeps.
    Nog even …. Dan ga ik ook aan een strak lijf werken….

4. Water leren drinken heb ik ook gedaan. In augustus vorig jaar ben ik daarmee begonnen en het verbaasde me dat het me zelfs tijdens de winter lukte! Ik kom aan 1,5 à 2l water per dag. Af en toe een klein flesje spuitwater ertussen (op het werk), maar niet te veel want daar krijg ik zo’n omgeblazen gevoel van.
    Ik heb een drinkfles van 0,5l. Ik vul dat om 8uur ’s morgen en dat moet leeg zijn tegen 10uur. Dan vul ik dat opnieuw tot aan de middag en in de namiddag nog 1x + dan dat flesje spuitwater.

Geniet van je vakantie!!!!

5. Voor mij werkt wokken heel goed: veel groentjes, kip en kalkoen, weinig vetstoffen… En als het wat mooier weer is, krijg ik automatisch ook zin in slaatjes. Veel succes en maak je inderdaad vooral niet te druk. Genieten van je reis is nog net dat tikkeltje belangrijker 😉

6. Hallo collega 🙂

Wat je water betreft : ik vul ’s morgens mijn kan met water en voeg daar verse gember of munt en citroen aan toe. In de zomer aardbeien, bessen, … Je drinkt zo in een mum meer dan een liter uit!
    Moet je es proberen..
    ..enne, wat betreft gezonde gerechten..je hebt mijn blog gevonden!
    Ik wens jou alvast veel succes en al een keileuke vakantie!
    Carla

1. Voor receptjes ga ik zeker eens bij jou kijken. Ik kook zelf ook graag dus altijd benieuwd naar nieuwe dingen! 🙂
      En dat water ga ik zeker eens proberen. Ik ga er morgen al mee beginnen! ☺ Danku voor de tip!

Wat jij mij wil zeggen.

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )